social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

يكشنبه1402/12/13

11:15:1

153

برگزاری مراسم اختتامیه طرح سفیر استاندارد و تجلیل از برگزیدگان مسابقه دانش آموزی در استاندارد فارس

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان فارس، مراسم اختتامیه طرح سفیر استاندارد در سال 1402 فارس با حضور دکتر درویش، معاونت تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران و همچنین مدیران و مسئولین استان در اتاق بازرگانی شیراز برگزار گردید.
طرح ملی «سفیر استاندارد» در راستای ایجاد شبکه ملی استاندارد سازی کشور و به منظور ترویج و ایجاد فرهنگ استاندارد در میان کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند و حیاتی کشور، توسط سازمان ملی استاندارد ایران برنامه‌ریزی و در استان‌ها اجرا شده است.
 در راستای اجرای این طرح، جهت ایجاد شناخت و آگاهی از اهمیت مقوله استاندارد و ایجاد حس مسئولیت پذیری و درک صحیح از نقش استاندارد در حفظ و ارتقاء ایمنی، سلامت و کیفیت محصولات تلاش شده است.
دکتر درویش معاونت تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران در این مراسم با بیان اهمیت و ضرورت  اجرای این طرح افزود: این طرح باعث انگیزه بخشی و افزایش شور و نشاط در دانش آموزان و همچنین افزایش انگیزه همکاری و همراهی مدیران و مسئولین آموزش و پرورش جهت ادامه اجرای این طرح شد.
درویش معاونت تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران اجرای دقیق این طرح را بستر مناسبی برای افزایش اعتماد مردم به ویژه نوجوانان به موضوع استاندارد و همچنین آشنا نمودن خانواده های دانش آموزان با اهمیت استانداردها و لزوم کاربرد آنها در زندگی روزمره و جایگاه و اهمیت و حساسیت وجودی سازمان ملی استاندارد ایران دانستند و بیان کردند با چنین اقدامی، دانش آموزان می توانند به عنوان نسلی آگاه، حساس و مسئولیت پذیر نسبت به استانداردهای کالا و خدمات پرورش یافته و اثرات دانایی و معرفت آنها نسبت به استاندارد در جامعه در آینده مشهود خواهد بود.
رزمجو مدیر کل استاندارد فارس ضمن اشاره به برخی از اهداف اجرای این طرح از جمله: ایجاد، تقویت و نهادینه سازی فرهنگ استاندارد در میان دانش آموزان به عنوان قشر مستعد تاثیر پذیر و تاثیرگذار در خانواده و جامعه و ایجاد درک صحیح از استانداردها و وجود سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان ضامن ایمنی و سلامت جامعه، به دانش آموزان گفتند که ما برای انجام فعالیت های مربوط به استاندارد و استانداردسازی حتما به کمک شما دانش آموزان نیاز داریم.
در ادامه این مراسم  کامیاب از مسئولین اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: ما از اجرای این طرح خرسندیم و دانش آموزانی که از امروز سفیر استاندارد هستند قول میدهند که در این راستا مسئولیت پذیر باشند و در راستای اجرای فعالیت‌های استانداردسازی یار و همکار استاندارد باشند.
شایان ذکر است این طرح پس از برگزاری جلسات مشترک اداره کل استاندارد با اداره کل آموزش و پرورش استان در 4 مدرسه مقاطع تحصیلی دوره دوم ابتدایی و دوره اول متوسطه در 4 مرحله زیر برنامه ریزی و اجرا شد.
1- بازدید آموزشی و ترویجی 11 گروه دانش آموزی از اداره کل
2- اجرای مسابقه در 8 محور: نقاشی، کاردستی، شعرخوانی، انشا نویسی، داستان کوتاه، پوسترسازی نوروزی، خوشنویسی، در بین دانش آموزان (با شرکت حدود 180 نفر دانش آموز) برگزار شد.
3- برگزاری مراسم اختتامیه جهت تجلیل از برگزیدگان این طرح به عنوان سفیران استاندارد انتخاب شده با اهدای لوح تقدیر،کارت عضویت، پیکسل با لوگوی سفیر استاندارد به سفیران و همچنین تقدیر و تشکر از مدیران و معاونین مدارس محل اجرای طرح و مسئولین آموزش و پرورش استان.
4-
بازدید منتخبین (سفیران استاندارد) از دو واحد تولیدی نمونه استان.



تصاویر