social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

سه‌شنبه1402/12/1

08:20:1

182

برگزاري دومین جلسه شوراي استاندارد استان فارس در سال 1402

به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد استان فارس، دومین جلسه شوراي استاندارد استان در سال 1402 به رياست دکتر ایمانیه، استاندار فارس و ديگر اعضاء شورا در سالن شهيد قاضي استانداري فارس برگزار شد.
رزمجو مدير كل استاندارد فارس در ابتداي جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه دستور کار شورا را بیان و گزارشي از عملكرد اداره كل استاندارد فارس را ارائه و سياست‌ها و برنامه‌هاي اين اداره كل را تشريح كردند.
در ادامه رئیس شورا بر انجام وظایف قانونی مرتبط با استاندارد توسط دیگر دستگاه‌های متولی تاکید کرد. وی از مدیر کل  اداره استاندارد خواست در زمینه اجرای قوانین استاندارد که مرتبط با سلامتی و ایمنی مردم است، قاطعانه برخورد کنند و نباید هیچ اغماض و کوتاهی در این زمینه انجام شود.
دکتر رضایی معاونت امور هماهنگی عمرانی نیز اشاره کردند بایستی از الگوی روز دنیا در بحث نظارت استفاده کرد و از روش های هوشمند سازی استفاده کنیم.
مدیر کل استاندارد فارس گفت: در حوزه استاندارد سازی تجهیزات زمین بازی کودکان و همچنین نظارت بر مصرف مصالح ساختمانی در استان اقدامات خوبی انجام پذیرفته است لکن نیاز به تلاش بیشتر از سوی دستگاه‌های متولی در این زمینه می باشد.
در ادامه جلسه شهرداری شیراز، اداره کل راه و شهر سازی، سازمان نظام مهندسی و اداره کل آموزش و پرورش به تشریح اقدامات خود در خصوص موارد مصوب شورای قبل پرداختند و مقرر شد دستگاه‌های مذکور اقدامات خود را با شاخص های کمی و قابل اندازه گیری تا حصول نتیجه انجام دهند.
محمد هادی ایمانیه استاندار فارس و رئیس شورای استاندارد استان در ادامه با تاکید بر اینکه موازی کاری‌ها باید به سرعت جمع شود اظهار داشت موازی کاری‌ها سرمایه کشور و وقت افراد را اتلاف می‌کند که باید هرچه سریعتر این موضوع برای یک بار تعیین تکلیف شود.
نماینده عالی دولت در فارس در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مسئولین  استاندارد گفت: قسمتی از اعتبارات خود را به تفهیم مفهوم استاندارد و تبلیغ آن اختصاص دهید تا این مهم به مطالبه عمومی مردم تبدیل شود.