social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

سه‌شنبه1402/11/24

07:58:2

131

در راستای نظارت‌های عمومی و فرهنگ سازی:

اجرای طرح راهیان پیشرفت و سفیران استاندارد برای حضور دانش‌آموزان در استاندارد فارس و آشنایی با فرهنگ استاندارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس، جلسه ای با حضور مدیرکل و کارشناسان این اداره کل جهت ارائه راهکارهایی در خصوص اشاعه و ترویج فرهنگ استاندارد در میان اقشار جوان جامعه و به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با مقوله مهم استاندارد برگزار گردید و برنامه ریزی های لازم جهت بازدید دانش‌آموزان از آزمایشگاههای اداره کل استاندارد فارس انجام شد.
رزمجو مدیرکل استاندارد فارس تاکید کرد: هدف از برگزاری این اردوها برای دانش‌آموزان تبیین فرهنگ استاندارد برای سرمایه‌های اصلی کشورمان است.
وی عنوان کرد: تحقق این موضوع تاثیر بسزایی در تبیین و آموزش استاندارد و فرهنگ آن به دانش آموزان خواهد داشت.
مدیر کل استاندارد فارس با بیان اینکه استاندارد نقش بسیاری در سلامت، امنیت و ایمنی جامعه برعهده دارد، عنوان کرد: از آنجایی که دانش‌آموزان سرمایه‌های گرانبهایی برای این مرز و بوم هستند، بنابراین آشنایی این قشر از جامعه با استاندارد و فرهنگ آن امری ضروری است.
وی ادامه داد: در همین راستا برگزاری بازدیدهای دانش آموزی تحت عنوان راهیان پیشرفت و سفیران استاندارد نقش زیادی در شناخت بیشتر مدیران، معلمان و دانش‌آموزان از استاندارد و فرهنگ آن دارد.
طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده بازدیدهای دانش آموزی تحت عنوان راهیان پیشرفت و سفیران استاندارد از تاریخ 1402/10/30 لغایت 1402/11/11 در اداره کل استاندارد فارس انجام و بیش از 400 دانش آموز از 4 مدرسه (دوره دوم ابتدایی دبستان دخترانه فرهنگ دوره دوم دبستان پسرانه استاد شهریار دوره اول متوسطه دبیرستان دخترانه ولی عصر ( عج) دوره اول دبیرستان پسرانه خسرو آصف) جمعاً 10 نوبت از اداره کل استاندارد فارس بازدید نمودند.
دانش آموزان حاضر در این دوره از پویش راهیان پیشرفت و سفیران استاندارد با حضور در گروه های مختلف، علاوه بر آشنایی با استاندارد از امکانات، توانمندیها و ظرفیت بالای آزمایشگاههای اداره کل استاندارد فارس نیز بازدید کردند.
در پایان هر بازدید بسته‌های ترویجی این اداره کل با هدف آشنایی با استاندارد و استانداردسازی در بین دانش آموزان توزیع شد.