social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1402/11/23

09:39:3

102

ترويج فرهنگ استاندارد در مدارس عشایری شهرستان فیروزآباد استان فارس

به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد استان فارس، در راستاي توسعه و ترويج فرهنگ استاندارد در بین دانش آموزان مناطق محروم و دور افتاده استان فارس، همزمان با فرا رسیدن ایام پر فروغ دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، مدیران و كارشناسان این اداره كل ضمن عزيمت به مناطق و روستاهای عشایر نشین، دانش آموزان مقطع ابتدايي دبستان عشایری شهید صفدر امیری روستای سلامت آباد و دبستان عشایری شهید فکوری روستای ملافحله از توابع شهرستان فیروزآباد را با مقوله استاندارد آشنا کردند.
رزمجو مدیر کل استاندارد فارس ترویج استاندارد در میان دانش‌آموزان استان را مهم‌ترین و اساسی‌ترین محور برگزاری این برنامه ها عنوان کرد و افزود: هدف از برگزاری این برنامه ها استفاده از نیروی فکری و با انگیزه دانش آموزان برای ترویج و اشاعه فرهنگ استاندارد در بین خانواده ها و اطرافیان و آشنایی عمومی با مفاهیم استاندارد است.
رزمجو تصریح کرد: دانش ‌آموزان در ترویج استفاده از کالای استاندارد در سطح جامعه دارای نقش بسیار ویژه‌ای هستند و این قشر از جامعه که به عنوان همیاران یا سفیران استاندارد شناخته می‌شوند می‌توانند با ایجاد روحیه مطالبه‌گری کالاها و خدمات استاندارد در بین خانواده‌ها گامی اساسی در این راستا بردارند.
رزمجو مدیر کل استاندارد فارس گفت: توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در بین دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین مأموریت‌ها و رسالت‌های اداره کل استاندارد استان است که نهادینه شدن آن در ابعاد گوناگون، نتایج خوبی را در بر خواهد داشت .
رزمجو افزود: مدیران و کارشناسان اداره کل با حضور در مدارس، علاوه بر توزیع بسته‌های فرهنگی در بین دانش‌آموزان، وظایف استاندارد و نقش سازنده آن در زندگی در راستای تامین سلامت و ایمنی و ارتقاء کیفیت در جامعه را تشریح می کنند.

رزمجو در ادامه افزود: دانش‌آموزان می‌توانند برای جلوگیری از توزیع خوراکی‌های غیر استاندارد در بوفه‌های مدارس مطالبات و شکایات خود را با  شماره گیری 1517 با اداره کل استان در میان گذاشته و با استفاده از سامانه پیامکی 10001517 از اصالت و صحت و درستی نشان استاندارد مطمئن گردند.