social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

شنبه1402/11/7

08:17:5

188

بازدید استاندار فارس از اداره کل استاندارد فارس

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان فارس، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس و احمد علی افکاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با حضور در اداره کل استاندارد فارس ضمن بازدید از این اداره کل، در جمع کارکنان این مجموعه حاضر و در جریان فعالیت‌های اداره کل قرار گرفته و به بررسی دستاوردها و مشکلات این حوزه پرداخت.
در این دیدار رزمجو مدیر کل استاندارد فارس به معرفی اداره کل استاندارد به‌عنوان مرجع نظارتی و حاکمیتی پرداخت و از نقش  بسیار مهم و تاثیر گذار استاندارد در تامین سلامت، امنیت و ایمنی مردم و شهروندان سخن گفت.
مدیرکل استاندارد فارس سپس به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط همکاران اداره کل و همچنین برنامه های در دست اقدام در راستای اجرای سند تحول دولت مردمی و قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد پرداخت و در این خصوص، در زمینه چالش‌ها و مشکلات موجود اعم از کمبود نیروی انسانی، مسائل و مشکلات اعتباری جهت انجام ماموریت‌های محوله و شرح وظایف پیش بینی شده در قانون و نیز مشکلات زیرساختی اداره کل مطالبی را عنوان کرد.
رزمجو مدیرکل استاندارد فارس با بیان اینکه مقوله کیفیت و استاندارد، سنگ زیربنای تمام امور مربوط به سلامت، ایمنی و امنیت مردم است، تلاش همه جانبه همکاران این اداره کل را به منظور تحکیم و تحقق سیاست‌های سازمان ملی استاندارد ایران لازم و ضروری دانست.
وی افزود با توجه به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و تکالیف پیش بینی شده در متن قانون برای دیگر دستگاه‌های اجرایی، حمایت و پشتیبانی و تاکید مقام عالی استان در جهت تقویت تعامل بین دستگاهی و پیشبرد اهداف استاندارد بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
مدیرکل استاندارد فارس در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع استاندارد گفت: نشان استاندارد برای مردم نشانه اطمینان و آرامش است از این رو همواره آماده‌ایم در حوزه استاندارد و استاندارد سازی به واحدهای تولیدی و صنعتگران و ارائه کنندگان خدمات مشمول استاندارد در استان، خدمات بهتر و سهل الوصول تری را ارائه نماییم.
رزمجو مدیرکل استاندارد فارس از تهیه و تنظیم فرم نظر سنجی در مورد چالش ها و مشکلات مربوط به عملکرد این اداره کل خبر داد.
وی افزود در سال‌جاری به منظور تحقق شعار سال، کمک به انجام امور مربوط به مراجعین، شناسایی و کاهش معضلات، تسهیل و کوتاه سازی فرآیندها، این فرم تهیه و در اختیار ذینفعان قرار گرفته که نتایج حاصله تحت نظر مستقیم مدیرکل در جهت اصلاح فرآیندها، بهبود و حذف مشکلات و درنهایت جلب رضایتمندی مراجعین بکار گرفته می شود.
در ادامه این دیدار دکتر ایمانیه استاندار فارس در جمع پرسنل شاغل در این مجموعه با تبریک ایام پرخیر و برکت ماه رجب، از تلاش های کارکنان این سازمان تقدیر کرد و اظهار داشت: وقتی سازمانی در مقایسه با سایر دستگاه‌های همکار و هم‌تراز خود رتبه‌های برتر را کسب می‌کند یعنی فعالیت و اقدامات موثری انجام داده است.
ایمانیه، خلاق بودن، پاکدستی و وقت‌گذاری را از ویژگی‌های بارز مدیرکل استاندارد فارس عنوان کرد و در ادامه خواستار توسعه و گسترش روزافزون فعالیت‌های این سازمان شد.
وی با توجه به وسعت فعالیت‌های این دستگاه اجرایی و کمبود نیرو خاطر نشان ساخت: باید پس از هم اندیشی، ساختار جدیدی برای این اداره کل پیشنهاد داده شود و بعد از اخذ مجوزهای لازم از تهران، در این زمینه اقدام شود.
ايمانيه از دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان صمت و سازمان جهاد کشاورزی به عنوان چهار دستگاه بزرگ و مرتبط با اداره کل استاندارد نام برد و افزود: می‌توانیم در سازمان‌هایی که مراودات اداری و همپوشانی و همکاری فراوانی با اداره کل استاندارد دارند با کارشناسی لازم، واحدی به عنوان واحد استاندارد تعریف کنیم به گونه‌ای که ضوابط هر دو سازمان رعایت شود.
رییس شورای استاندارد فارس تاکید کرد از مباحثی که با سلامت و امنیت مردم سر و کار دارند به هیچ عنوان عدول نخواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد: انتظارات خود را از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهرداران، اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی اعلام کنید تا پس از تصویب در کارگروه‌های قانونی، بصورت تکلیف به آنان ابلاغ شود؛ سپس می‌توانید عدم اجرای تعهدات یا انجام اقدام خلاف وظیفه را بصورت رسمی و قانونی پیگیری کنید.
وی در ادامه به مباحثی همچون تامین مسکن کارکنان، تامین بودجه‌های سالیانه و تامین وسایل سخت افزاری پرداخت و دستوراتی را در این خصوص صادر کرد.
استاندار فارس در ادامه با تاکید بر حرکت خلاقانه این اداره کل در نظر سنجی از ارباب رجوع، بر ضرورت انجام این امر در تمام دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: استانداری فارس در این زمینه پیشقدم می شود؛ فرم نظر سنجی در اختیار مراجعه کنندگان قرار گیرد و توقع مراجعین و بخش خصوصی از استانداری فارس احصا شود و نتایج حاصله در جهت شناسایی نقاط ضعف و اصلاح فرآیندها به کار گرفته شود.

لینک خبر در سایت استانداری فارس