social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

سه‌شنبه1402/11/3

12:42:3

84

ادای سوگند و اعطای 14 پروانه تمدید شده كارشناسان رسمی استاندارد فارس

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس، آیین ادای سوگند 14 کارشناس رسمی استاندارد استان، در دفتر مدیرکل استاندارد استان فارس، برگزار شد.
رزمجو مدیرکل استاندارد استان گفت: براساس ماده 21 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد سازمان می‌تواند برای انجام وظایف خود، اشخاص حقیقی، حقوقی و تشکل‌های تخصصی ذیصلاح را به‌ عنوان کارشناسان رسمی استاندارد انتخاب و از توانایی‌های آنها استفاده کند.
وی افزود: بر مبنای این قانون روش‌های اجرایی دیگری برای انتخاب کارشناسان رسمی استاندارد و همچنین ارجاع کار به کارشناسان رسمی استاندارد نیز، تدوین شده است.
وی گفت: متقاضیان دارا بودن پروانه کارشناسان رسمی استاندارد، در زمان اعلام برگزاری آزمون انتخاب کارشناسان رسمی استاندارد، در سایت سازمان ملی استاندارد ایران ثبت‌ نام و درخواست خود را مطرح نموده و بعد از گذشت چند ماه مطالعه بر روی منابع آزمون اعلام شده از طرف سازمان، در آزمون تخصصی برگزار شده شرکت نموده و افراد واجد شرایط از طریق آزمون انتخاب می‌شوند.
رزمجو افزود: از دستگاه‌های دولتی، مانند دانشگاه‌ها، بخش خصوصی و تعاون، توقع استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده توسط کارشناسان رسمی استاندارد را داریم.
وی تصریح کرد: دستگاه‌ها می‌توانند از توانایی‌ها، تجارب و تخصص این کارشناسان نیز، بهره برداری نمایند.
مدیرکل استاندارد فارس گفت: اهمیت موضوع استاندارد بر کسی پوشیده نیست و رعایت استاندارد در بخش‌های مختلف دنیای کنونی نیز گویای این واقعیت است.
وی با بیان اینکه کار‌شناسان رسمی استاندارد در حوزه‌های تخصصی مختلف فعالیت دارند، به برگزاری مراسم ادای سوگند این کار‌شناسان اشاره کرد و گفت: ادای سوگند کار‌شناسان رسمی استاندارد به این دلیل است که وظیفه‌ای که بر عهده این کار‌شناسان گذاشته شده است رسالت بسیار سنگینی است و اختیاراتی که به این کار‌شناسان داده می‌شود در سطح جامعه بسیارمفید و موثر، واقع می‌شود.
مدیرکل استاندارد فارس اظهار داشت: به صورت حتم از این پس با ورود کار‌شناسان استاندارد در حوزه‌های فعالیت نهادهای مختلف اعم از دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی، خواسته‌ها و نیازهای اقشار مختلف جامعه در سطح عالیتری تأمین خواهد شد.
در پایان جلسه مراسم ادای سوگند کار‌شناسان استاندارد و اعطا پروانه استاندارد به آنان انجام شد.
در این مراسم 14 کار‌شناس رسمی استاندارد استان سوگند یاد کردند که در تمام اموری که برای کار‌شناسی به آن‌ها محول شده است به راستی و درستی اظهار نظر کننند و اغراض شخصی خود را در آن دخالت ندهند و ضمن رعایت انصاف رازدار و امین باشند و خداوند متعال را در همه حال ناظر و شاهد بر اعمال خود بدانند.