social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

سه‌شنبه1402/3/2

11:17:3

312

هشدار اداره کل استاندارد فارس به مصرف كنندگان پيتزا

به گزارش روابط عمومي اداره كل استاندارد فارس از آنجايي که جعبه هاي بسته بندی پيتزا مشمول مقررات استاندارد اجباري مي باشند، لذا توليد و توزيع آنها مي بايست با علامت استاندارد صورت پذيرد و چنانچه جعبه فاقد علامت استاندارد باشد، می تواند براي مصرف كننده خطرناك باشد.
رزمجو مدير كل استاندارد فارس گفت: جعبه هايي كه علامت استاندارد دارد يعني نظارت های لازم شامل: آزمون هاي ميكروبي و فيزيكي مطابق استانداردهاي مربوطه بر روي آنها انجام شده و لذا تهديدي براي سلامت  مصرف كننده بوجود نمي آورند.
رزمجو يادآور شد كه بدليل تعدد محل های مصرف و وجود تعداد زیاد فست فودهاي موجود در استان، نظارت بر تمامی محل های مذکور مشکل است اما اين اداره كل در حد توان به وظیفه خود كه نظارت بر این مراكز است عمل نموده و بازرسي و نظارت از فست فودها را انجام مي دهد که دقت شهروندان محترم نیز در این زمینه بسیار کارساز و موثر خواهد بود.
مدير كل استاندارد فارس تاکید کرد که بهترين ناظر، مصرف كنندگان هستند و آنها هستند كه بايد دقت كنند پيتزا را در چه جعبه اي از فروشنده دریافت می کنند.
رزمجو با اشاره به علامت هاي استاندارد حك شده بر جعبه هاي پيتزا اعلام کرد كه يكي از اين علامت ها هنگام توليد مقوای استاندارد در كارخانه بر آن زده مي شود و علامت استانداردی نیز هنگام برش و تهیه جعبه، در فضاي خارج از جعبه ها حك ميشود كه مصرف كننده مي بايست به اين علامت ها توجه نمايد.
مدير كل استاندارد فارس با بيان اين كه مهمترين عامل بازدارندگي در اين مسائل عدم خريد كالای غیر استاندارد توسط مشتريان است، اضافه نمود: اگر مردم تخلفي را در اين خصوص مشاهده نمودند با شماره تلفن 36264406 اداره كل استاندارد فارس تماس بگيرند تا با متخلفان برخورد قانوني صورت پذيرد.