social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد
شنبه 16 فروردین 1399

اداره كل استاندارد فارس
فرم اطلاع رساني خدمت

عنوان خدمت:  تائيد صلاحيت كارشناسان استاندارد شناسه خدمت:   13011456104
نوع خدمت:               خدمت به شهروندان (G2C)          خدمت به کسب و کار(G2B)          خدمت به دیگردستگاه های دولتی(G2G)
شرح خدمت: 
در راستای واگذاری امور تصدی گری به بخش خصوصی و بهره گیری از توان متخصصین بیرونی و بر اساس ماده 21 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب 11/07/96 مجلس شورای اسلامی ، آئین نامه ماده 15 قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد ، تصویب نامه هیئت وزیران به شماره 85308/ت 49913 مورخ 28/07/93  و روش اجرایی « نحوه انتخاب کارشناسان استاندارد » به شماره 244/143/ر با تاریخ تصویب 10/02/1390 تجدید نظر اول مورخ 24/08/95 ، سازمان می تواند برای انجام وظایف خود اشخاص حقیقی ، حقوقی  و تشکل های تخصصی ذی صلاح را به عنوان کارشناس استاندارد انتخاب وپس از اعطای پروانه کارشناسی استاندارد  از آنها استفاده نماید.
نحوه انتخاب، شرح وظایف، حدود اختیارات و میزان حق الزحمه کارشناسان بر اساس ضوابط فوق و همچنین طبق دستورالعملی که به تصویب شورای عالی استاندارد می رسد، تعیین می شود.
صدور و تمديد پروانه کارشناسی استاندارد برای واجدین شرایط اولیه ( بر اساس پیوست 1) اخذ پروانه کارشناسی استاندارد به دو صورت انجام مي شود: شركت در آزمون و يا بدون شركت در آزمون
در روش شركت در آزمون: آزمون کارشناسان استاندارد در مقاطع زمانی که توسط کمیسیون مربوطه در سازمان ملی استاندارد تعیین و از طریق پورتال سازمان ملی استاندارد به آدرس: https://www.inso.gov.ir    اطلاع رسانی می شود، برگزار می گردد.
در روش ديگر: اساتید هیئت علمی با رتبه علمی دانشیار و بالاتر ، نخبگان دارای تاییدیه نخبگی از بنیاد ملی نخبگان و مدیران کنترل کیفیت دارای پروانه تایید صلاحیت معتبر با داشتن حداقل 4 سال سابقه کار در مورد یک فرآورده و دو سال سابقه کار پیوسته دریک  واحد تولیدی و واجد شرایط اولیه اخذ پروانه کارشناسی استاندارد پس از ارائه مدارک پیوست 2 و طی مراحل تایید در اداره کل و سازمان، پروانه کارشناسی دریافت می نماید
تمدید پروانه کارشناسان استاندارد منوط به گذراندن سالانه 16 ساعت آموزش در  مراکز آموزشی همکار  و مورد قبول سازمان ملی استاندارد می باشد و دارندگان پروانه کارشناس استاندارد در دوره اعتبار پروانه خود نیز باید در دوره های آموزشی مورد نیاز شرکت نموده و گواهی قبولی را اخذ نمایند.
مراحل نهایی فرآیند صدور و تمدید پروانه کارشناسی استاندارد  و همچنین صدور پروانه از طریق ستاد مرکزی انجام می شود
فهرست دارندگان پروانه کارشناسی استاندارد و همچنین قیمت پایه حق الزحمه سالانه ایشان، از طریق پورتال سازمان ملی استاندارد ایران به آدرس : https://www.inso.gov.ir    در قسمت همکاران سازمان >> کارشناسان استاندارد دردسترس است
مدارک مورد نیاز:
پيوست های  شماره1 و2
جزییات خدمت متوسط مدت زمان ارایه خدمت: 1-كارشناسي استاندارد حقوقي : ثبت نام از طريق سامانه تدوين و بررسی مدارک توسط رابط تدوین استان و اعلام نتيجه طي سه روزكاري ازطريق سامانه به متقاضي
2-كارشناسي استاندارد حقيقي :كارشناس اداره كل حداكثر ظرف مدت 10 روز کاری پس از ثبت درخواست متقاضی مدارک را بررسي نموده و در صورت تایید مدارک و عدم وجود نقص، مدارک را به دفتر آموزش و ترویج سازمان ملي استاندارد جهت طرح در کمیسیون مربوطه ارسال  مي نمايد.
ساعات ارائه خدمت: ساعات اداري
تعدادبار مراجعه حضوری دوبار: یک بار جهت ارائه اصل درخواست و مدارک و مستندات مورد نیاز به اداره کل و یک بار دریافت اصل پروانه کارشناسی از اداره کل و قرائت و امضای سوگندنامه 
هزینه ارایه خدمت(ریال) به خدمت گیرندگان مبلغ(مبالغ) شماره حساب (های) بانکی
این خدمت در حال حاضر مشمول پرداخت هزینه از سوی متقاضیان نمی‌باشد.
نحوه دسترسی به خدمت   اینترنتی :                                   https://www.inso.gov.ir         كارشناس استاندارد حقيقي
                                                                 https://ison.inso.gov.ir       كارشناس استاندارد حقوقي
  پست الکترونیک:
    تلفن گويا يا مرکز تماس:                
  تلفن همراه:
     پيام کوتاه:                               
   دفاتر ارائه خدمت یا دفاتر پيشخوان خدمات:
نحوه دسترسي به شكايت از خدمت:                         سامانه رسيدگي به شكايات سازمان ملي استاندارد
پرسشهاي متداول 
  نظر سنجي خدمت
  قوانين و مقررات
  دستورالعملها و روشهاي اجرايي 

                                   شناسنامه خدمت                         

 
نمودار مراحل دریافت خدمت/زیرخدمت :