social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1402/2/25

11:38:3

193

حضور رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد فارس در برنامه زنده رادیویی « گفتگو»

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس در راستای تشریح وظایف و مسئولیت های اداره کل استاندارد فارس شبانگی رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل استاندارد فارس بعنوان مهمان در برنامه زنده رادیویی «گفتگو»  که از شبکه استانی فارس پخش می گردد حضور پیدا کردند.

شبانگی  با اعلام وظایف و قوانین و مقررات سازمان استاندارد عنوان کرد: از جمله خدمات اداره کل  استاندارد فارس می توان به نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری، صدور، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد، صدور گواهینامه انطباق کالاهای صادراتی و وارداتی، تدوین استانداردهای ملی و همچنین ترویج این استانداردها، انجام آزمون دوره ای وسایل سنجش، علامت گذاری وسایل سنجش استاندارد، همچنین نظارت بر عملکرد ایستگاه های سیلندرپرکنی گاز مایع و خدمات آزمایشگاهی اشاره کرد.
رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد در این برنامه رادیویی افزود: کارشناسان اداره کل استاندارد فارس به صورت مستمر از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش خود بازرسی به عمل آورده و از کالاهای مشمول استاندارد اجباری و دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد این واحدها و همچنین بازار مصرف استان نمونه برداری و آنها را مورد آزمون قرار می دهند و موارد استفاده غیر مجاز از علامت استاندارد ایران را شناسایی کرده و با آنها از طریق مراجع قضایی برخورد قانونی صورت می پذیرد.

شبانگی در ادامه از دستور ویژه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران جهت تسهیلات ویژه به تولید کنندگان و وارد کنندگان برای کاهش تورم و رشد تولید و همچنین ارائه بسته تحولی بهار خدمت در دولت مردمی با محوریت رشد تولید کیفی از سوی ریاست سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد .


وی در این برنامه رادیویی از مردم عزیز و هم استانی های گرامی خواست که در هنگام خرید کالا به نشان استاندارد و کد ده رقمی درج شده در زیر نشان استاندارد توجه داشته و در جهت اطمینان از صحت علامت استاندارد کد ده رقمی درج شده زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517  ارسال تا از اصالت نشان استاندارد اطمینان حاصل نمایند.

در این برنامه رادیویی همچنین درخصوص برخی کالاها که در ایام شروع فصل گرما و تابستان بیشتر مورد مصرف مردم قرار گرفته و نکاتی که بدلیل اهمیت و تاثیری که بر سلامت و ایمنی مصرف کنندگان دارند، باید مورد توجه قرار گیرد نیز توضیحاتی ارائه گردید.

شبانگی درخصوص راه های ثبت و ارائه شکایات، ضمن معرفی سامانه ملی رسیدگی به شکایات سازمان ملی استاندارد، شماره تلفن 36264406 را در خصوص دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات به هم استانی های عزیز اطلاع رسانی نمود.