به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان فارس؛ در سهماهه نخست سال ۱۴۰۴ اداره کل استاندارد فارس موفق به صدور ۶۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و ۶ پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای واحدهای تولیدی و خدماتی شد.
علی عزیزی مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: این پروانهها در حوزههای مختلف از جمله صنایع غذایی، کشاورزی، شیمیایی، ساختمانی و معدنی، برق و الکترونیک صادر شدهاند و نشاندهنده تعهد واحدهای تولیدی به رعایت الزامات استانداردهای ملی و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات عرضه شده به بازار است.
براساس این گزارش، صدور پروانههای استاندارد اجباری عمدتاً مربوط به محصولاتی بوده که براساس قوانین و مقررات ملی، رعایت استاندارد در تولید و عرضه آنها الزامی است. در مقابل، پروانههای استاندارد تشویقی به واحدهایی اعطا شده است که به صورت داوطلبانه استانداردهای ملی را در فرآیند تولید و ارائه خدمات خود پیادهسازی کردهاند.
عزیزی تأکید کرد که فرآیند صدور پروانهها پس از انجام بازرسیهای فنی، نمونهبرداری، آزمونهای تخصصی و اطمینان از انطباق فرآیندها و محصولات با استانداردهای مربوطه انجام شده است.
اداره کل استاندارد با تداوم اقدامات نظارتی و حمایتی خود در حوزه استانداردسازی، بر افزایش کیفیت محصولات داخلی، صیانت از حقوق مصرفکنندگان و ارتقاء رقابتپذیری واحدهای تولیدی در بازارهای داخلی و خارجی تأکید کرد.