social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد
شنبه 16 فروردین 1399

اداره كل استاندارد فارس
فرم اطلاع رساني خدمت

عنوان خدمت: آموزش مسئولين كنترل كيفيت شناسه خدمت:   18051941102
نوع خدمت:              خدمت به شهروندان (G2C)          خدمت به کسب و کار(G2B)          خدمت به دیگردستگاه های دولتی(G2G)
شرح خدمت: 
مديران كنترل كيفيت  افرادی هستند که پروانه تائيد صلاحيت  خود را طبق شرح خدمت مذکور در ردیف 4 میز خدمت الکترونیکی و با شناسه خدمت 13011456105، دریافت نموده اند و جهت تمدید پروانه تائيد صلاحيت خود لازم است سالی حداقل 16 ساعت دوره آموزشی( دوسال 32 ساعت) قابل قبول اداره کل استاندارد استان و یا سازمان ملی استاندارد را بر اساس جدول پيوست( راهنماي آموزش مديران كنترل كيفيت) به شرح  فرآیند زیر طی نموده و تصویر گواهینامه پایان دوره را در زمان تمدید ارائه نمايند.
نظر به ضرورت آموزش، کاراموزی و باز آموزي حین خدمت مدیران کنترل کیفیت به منظور ارتقاء علمی مدیران کنترل کیفیت واحدهاي تولیدي / خدماتی، بر اساس تبصره 1 ماده 5 آیین نامه تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت، تمدید یا تجدید پروانه تایید صلاحیت مدیر کنترل کیفیت منوط به گذراندن دوره هاي آموزشی مربوط )حداقل شانزده ساعت در سال( و اجراي دقیق وظایف و دستورالعمل‌هاي مرتبط، ارائه گزارش فعالیت و تایید مدیرکل استاندارد استان می‌باشد. لذا آموزش مدیران کنترل کیفیت از اهمیت ویژه‌اي برخوردار است و واحد هاي تولیدي / خدماتی موظف هستند سالانه به طور متوسط 16 ساعت آموزش براي مدیران کنترل کیفیت خود برنامه‌‌ریزي نمایند.  علاوه بر این مدیران کنترل کیفیت موظفند در دوره‌هاي آموزشی که بر اساس سیاست‌هاي سازمان و ابلاغ سالانه به ادارات کل استاندارد استانها اعلام می‌شود، شرکت نمایند.
- دوره‌های آموزشی قابل قبول دوره‌هایی هستند که توسط  سازمان ملی استاندارد، ادارات کل استاندارد استانها و یا مراکز آموزشی همکار تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد (به شرح مندرج در ردیف 18 میز خدمت الکترونیکی این اداره کل) و بر اساس جدول پيوست( راهنماي آموزش مديران كنترل كيفيت)  در چارچوب زمینه‌‌های آموزش موجود در گواهی تاییدیه این مراکز و بر اساس تقویم آموزشی سالانه مورد تایید اداره کل و موجود در پورتال اداره کل به آدرس : https://shiraz.inso.gov.ir  برگزار شده و و در پایان، گواهینامه پایان دوره مطابق با فرمت تعیین شده توسط سازمان ملی استاندارد صادر شده باشد.
- به منظور تسهیل دسترسی و تعامل با مديران كنترل كيفيت استان و همچنین اطلاع رسانی مناسب دوره‌های آموزشی به ایشان ، بانک اطلاعاتی جامع مديران كنترل كيفيت در استان تشکیل و اطلاع‌ رسانی دوره‌های آموزشی از طریق ارسال پیامک و سامانه سينا به آدرس . https://isom.inso.gov.ir  و جامعه مديران كنترل كيفيت  به ایشان انجام می‌شود.
لیست مراکز آموزشی تایید صلاحیت شده ، از طریق پورتال سازمان ملی استاندارد ایران به آدرس : https://www.inso.gov.ir  در قسمت  خدمات ما برای مخاطبان مراکز آموزشی همکار  در دسترس است.
مراحل انجام فرآيند آموزش مديران كنترل كيفيت :
الف- در ابتدا نيازهاي آموزشي مديران كنترل كيفيت بر اساس موارد زير تعيين مي گردد:
الف -1 براساس اعلام نياز ايشان و جامعه كنترل كيفيت استان بر اساس پيوست شماره 1- ( راهنماي آموزش مديران كنترل كيفيت)
الف -2 جهت آموزش و بازآموزي قوانين ، روش هاي اجرايي و دستورالعمل هاي كاري مرتبط توسط ادارات كل استاندارد
الف- 3 بر اساس جدول نياز سنجي مراكز آموزشي همكار بر اساس پيوست شماره 1- ( راهنماي آموزش مديران كنترل كيفيت)
ب- برنامه ريزي و برگزاري دوره آموزشي :
ب -1 شركت در ساير دوره هاي آموزشي نيز بر اساس تقويم آموزشي سالانه مراكز آموزشي و با اطلاع رساني از طريق پورتال اداره کل به آدرس : https://shiraz.inso.gov.ir   (قسمت اطلاعيه ها) بر اساس تمايل و انتخاب مديران كنترل كيفيت انجام مي شود.( در مواقع نياز و ضرورت مبرم به بازآموزي مربوط به قوانين ، روش هاي اجرايي ، دستورالعمل‌هاي كاري دوره‌های مرتبط معمولا با اطلاع رساني از طريق ارسال پيامك ، سامانه سينا وجامعه مديران كنترل كيفيت و به صورت رايگان براي مديران كنترل كيفيت در محل اداره كل برگزار مي شود) .
ج- ارزشيابي دوره هاي آموزشي برگزار شده:
با اخذ بازخورد از فراگيران ( در شيوه ب-1) مطابق با فرم شماره 1 و يا اخذ گزارش كتبي ارزشيابي دوره آموزشي از مراكز آموزشي همكار ( در شيوه ب- 2) ، ميزان ارزشيابي و اثر بخشي دوره هاي آموزشي برگزار شده اندازه گيري شده و نتايج آن در برگزاري دوره هاي بعدي اثرگذار خواهد بود.
يادآوري : تصويرگواهينامه پايان دوره هاي ياد شده در زمان تمديد گواهينامه تاييد صلاحيت مديران كنترل كيفيت به عنوان مدرك الزامي جهت تمديد گواهينامه همراه با ساير مستندات مورد نياز به ادارات كل استاني ارائه مي گردد.
مدارک مورد نیاز:
- گواهينامه معتبر مدير كنترل كيفيت
- اعلام نیاز دوره های آموزشی و کارآموزی توسط بخش تایید صلاحیت و بخش های فنی
جزییات خدمت متوسط مدت زمان ارایه خدمت: بر اساس ضرورت پیش آمده، مدت زمان دوره آموزشی و همچنین زمان لازم برای برنامه ریزی و اجرای دوره آموزشی
ساعات ارائه خدمت: ساعات اداري
تعدادبار مراجعه حضوری متناسب با مرکز یا مکان برگزاری و تعداد دوره‌ها برای هر دوره یک تا دو بار ( دوره های حضوری یک بار حضور در دوره و یک بار دریافت گواهینامه دوره های مجازی یک بار دریافت اصل گواهینامه)
در بحث کارآموزی مدیران کنترل کیفیت دفعات مراجعه متناسب با ساعات کارآموزی مورد نیاز در محل ازمایشگاه حضور خواهند داشت .
هزینه ارایه خدمت(ریال) به خدمت گیرندگان مبلغ(مبالغ) شماره حساب (های) بانکی
متناسب با تعرفه دوره‌های آموزشی و کارآموزی برگزار شده متغیر است شماره حساب و شناسه هاي پرداخت
نحوه دسترسی به خدمت   اینترنتی :                                                        https://isom.inso.gov.ir
                                                                     https://tr.inso.gov.ir      
  پست الکترونیک:
    تلفن گويا يا مرکز تماس:                
  تلفن همراه:
     پيام کوتاه:                               
   دفاتر ارائه خدمت یا دفاتر پيشخوان خدمات:
نحوه دسترسي به شكايت از خدمت:                         سامانه رسيدگي به شكايات سازمان ملي استاندارد
 پرسشهاي متداول 
  نظر سنجي خدمت
  قوانين و مقررات
  دستورالعملها و روشهاي اجرايي 
نمودار مراحل دریافت خدمت/زیرخدمت :