social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد
شنبه 16 فروردین 1399


اداره كل استاندارد فارس
فرم اطلاع رساني خدمت

عنوان خدمت:  علامت گذاري وسايل توزين و سنجش شناسه خدمت:   10031459101
نوع خدمت:              خدمت به شهروندان (G2C)          خدمت به کسب و کار(G2B)          خدمت به دیگردستگاه های دولتی(G2G)
شرح خدمت:
بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد و ضوابط اجرایی اوزان و مقیاس ها کلیه وسایل سنجش و توزینی که در دادو ستد عمومی به کار می روند باید به وسیله پلمب گذاری ، نشانه گذاری شوند. لذا اداره کل استاندارد با ثبت درخواست تهیه پلمب از مزکر اندازه شناسی اوزان و مقیاس ها پلمب های مربوطه را تحویل گرفته و به آزمایشگاه همکار اندازه شناسی قانونی مجری آزمون دوره ای اوزان سبک تحویل می دهد تا آنها نسبت به پلمب گذاری وسایل توزین سبک واحد های صنفی اقدام نمایند و نسبت به ثبت سریال پلمب ها و دستگاه های نشانه گذاری شده با آنها در سامانه اندازه شناسی اقدام می کنند. بدین وسیله این پلمب گذاری وسایل توزین سبک قابل ردیابی جهت اعمال نظارت های بعدی خواهد بود.
هدف از این طرح ، شناسایی و علامت گذاری ترازوها و باسکول های قانونی، از ترازو ها و باسکول های غیر قانونی و قاچاق ، با یک شناسه ملی 10 رقمی است که پس از درج در سامانه ، قابلیت ردیابی نیز دارند . در یک طرف اين پلمپ‌ها کد شناسایی و در طرف دیگر آن نشان استاندارد ملی ایران درج شده است .  دارندگان وسایل سنجش ، اجازه ندارند از وسایل سنجش غیراستاندارد و فاقد علامت آزمایش اولیه و یا دوره ای در داد و ستد و ارائه خدمات عمومی استفاده کنند.
مدارک مورد نیاز:
با توجه به الكترونيكي بودن درخواست خدمت ،  موارد مورد نياز در سامانه    http://nmci2.inso.gov.ir   مشخص گرديده است.
جزییات خدمت متوسط مدت زمان ارایه خدمت: آزمون دوره اي يك بار در سال
ساعات ارائه خدمت: ساعات اداري
تعدادبار مراجعه حضوری مراجعه حضوری نیازی ندارد
هزینه ارایه خدمت(ریال) به خدمت گیرندگان مبلغ(مبالغ) شماره حساب (های) بانکی
اداره هزينه دريافت نمي نمايد. هزينه دريافتي توسط شركت هاي بازرسي بر اساس تعرفه هاي مصوب سازمان ملي استاندارد مي باشد.
نحوه دسترسی به خدمت   اینترنتی :                                                     http://nmci2.inso.gov.ir
  پست الکترونیک:
    تلفن گويا يا مرکز تماس:                
  تلفن همراه:
     پيام کوتاه:                               
   دفاتر ارائه خدمت یا دفاتر پيشخوان خدمات:
نحوه دسترسي به شكايت از خدمت:                         سامانه رسيدگي به شكايات سازمان ملي استاندارد
 پرسشهاي متداول 
  نظر سنجي خدمت
  قوانين و مقررات
  دستورالعملها و روشهاي اجرايي 
نمودار مراحل دریافت خدمت/زیرخدمت: